Соціальний педагог                                                         Практичний психолог

    Грабовенко Ольга Павлівна                             Телегань Марина Володимирівна

                         

Головна мета роботи соціально-психологічної служби:

виявлення і створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості.

Основні завдання психологічної служби:

  • забезпечити індивідуальний підхід до кожного учня на основі його психолого-педагогічного вивчення;

  • допомагати учням, в життєвому самовизначенні, виборів шляхів самореалізації та професійному розвитку, сприяти повноцінному й інтелектуальному розвитку учнів.

Напрями роботи соціально-психологічної служби:

  • консультативно-методична допомога з питань навчання і виховання дітей;

  • просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури в навчальному закладі та сім'ї;

  • превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика алкоголізму, СНІДу.

Коли потрібно звертатися до психолога?

  • якщо проблема не розв'язується тривалий час;

  • якщо Ви знаєте, як розв'язати проблему, але вам все-таки потрібна допомога;

  • якщо Вас щось тривожить в дитячій поведінці, але ви не можете зрозуміти причину;

  • якщо Вам здається, що ваш малюк відстає у розвитку від своїх однолітків. Швидше за все Вам це лише здається. Але краще розставити всі крапки над «І», та не мучити дитину порівняннями з іншими дітьми;

  • Якщо у Вас сімейні проблеми і це відбивається на дитині.

                    

    

 

Психологічна служба у закладах освіти України

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

З метою забезпечення оптимальних умов для саморозвитку дітей та молоді у системі освіти України, згідно Закону "Про освіту" (Стаття 21. Психологічна служба в системі освіти) діє психологічна служба. Вона виконує такі функцій:

  •  виявлення загальних і особистих соціальних проблем школярів у класах і школі;
  •  вивчення і діагностика індивідуальних особливостей учнів, груп школи;
  •  надання допомоги вчителю в роботі з учнем, групою, батьками;
  •  соціальний захист того, у кого виникли проблема;
  •  соціальний захист групи, класу від окремих осіб;
  •  виявлення індивідуально-педагогічних можливостей учителів і надання їм допомоги у підвищенні педагогічної майстерності, дієвості педагогічної діяльності в роботі з учнями, батьками;
  •  соціально-педагогічна оцінка проведених виховних заходів у групах, школі;
  •  безпосередня підготовка соціально-педагогічних заходів з різними групами школярів, окремими учнями, учителями, батьками.

 

 

Процедура подання  (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

  1.     Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

  2.     На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

  3.     Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

  4.     До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

   5.     Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

  

 

Завдання соціально-психологічної служби:  

  • створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
  • профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
  • соціально-психологічний супровід  дітей пільгових категорій;
  • здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків;
  • сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови  для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечення   індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
  • раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
  • психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання; 
  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу, застосовуючи на практиці новітні досягнення психологічної науки і соціальної педагогіки.
Структура роботи служби