Правила безпечної поведінки під час зимових канікул

Дорогі діти!

 Розпочинаються  зимові канікули — пора відпочинку, свят та розваг. Але для того щоб канікули були веселими й корисними, необхідно пам’ятати про безпечну поведінку!

    Дотримуйтеся:

  • правил дорожнього руху;
  • правил електробезпеки;
  • правил протипожежної безпеки;
  • правил поведінки на воді;
  • правил поведінки з вибухонебезпечними предметами;
  • правил поведінки під час карантину спричиненим гострою респіраторною хворобою COVID-19.

    Категорично забороняється :

  • контактувати з незнайомими людьми;
  • перебувати на об’єктах незавершеного будівництва;
  • відвідувати водоймища без нагляду дорослих;

Порядок дій та правила поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних предметів

 

Правила поведінки в разі виявлення вибухонебезпечних предметів!

Запам’ятайте! Якщо ви випадково виявили вибухонебезпечний предмет, до нього не можна навіть торкатися – це дуже небезпечно. 

  Знешкоджувати вибухонебезпечні предмети мають право тільки спеціально підготовлені фахівці піротехнічних груп, які пройшли фахову підготовку та мають практичні навички роботи з вибуховими речовинами та різноманітними боєприпасами. 

  При виявленні підозрілого предмета, що може виявитися вибухонебезпечним:

- не чіпайте, не відкривайте, не рухайте знахідку; 

- зафіксуйте точний час, коли він був виявлений; 

- відгородіть місце, де знаходиться підозрілий предмет; 

- відведіть подалі людей від підозрілої знахідки; 

- припиніть будь-які роботи в районі небезпечного місця; 

- організуйте тимчасову охорону небезпечного місця до приїзду спеціально підготовлених фахівців та не допускайте туди сторонніх осіб; 

- про знахідку вибухонебезпечного предмета необхідно ТЕРМІНОВО повідомити місцеві органи влади (міську (сільську) раду, відділення поліції, Службу порятунку за номером 101). 

    Категорично забороняється: 

- брати вибухонебезпечний предмет у руки, зберігати його, нагрівати та ударяти по ньому; 

- переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце; 

- намагатися розібрати; 

- використовувати для розведення вогню, кидати, класти у вогонь; 

- заносити в приміщення; 

- закопувати в землю; 

- кидати у воду; 

- здавати на металобрухт; 

- використовувати для виготовлення саморобних піротехнічних засобів - петард чи вибухових пакетів. 

      Не забувайте, що легковажне та необережне поводження з вибухонебезпечними предметами неодноразово призводило до загибелі або каліцтва як дітей, так і дорослих. 

 

 

 
 
 
 
Як удосконалити свою увагу
 
1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
 
2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
 
3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
 
4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
 
5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
 
6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
 
7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
 
8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
 
9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
 
10.Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
 
11.Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
 
12.Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується
.
13.Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
 
14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
 
15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
 
16.Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
 
17.Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
 
18.Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
 
19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
 
20.Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
 
21.Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
 
22.Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.
 
 
 
 

Як готувати домашні завдання Рекомендації учням
 
1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
 
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
 
3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
 
4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
 
5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
 
6. Між уроками роби перерви.
 
7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
 
8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
 
9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
 
10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
 
11. Складай план усної відповіді.
 
12. Перевіряй себе.